sobota, 20 października 2012

Zupa ze świeżego ogórka i zielonej sałaty

Dwa podstawowe składniki zupy, zielony ogórek i zielona sałata, to wstęp do różnych sałatek. Dlaczego nie wykorzystać ich do jako bazę zupy? Pierwszy raz ugotowałam taką i bardzo mi smakowała. Zainspirowałam się przepisem z broszurki " Dieta oczyszczająca", nieco go modyfikując. Zupka ma delikatny smak, wyglądem przypomina szczawiową, poza tym ma bardzo niewiele kalorii, a wiele składników odżywczych.

Składniki na dwie porcje:
300 g zielonego ogórka przekrojonego na cztery części i pokrojonego na cienkie plasterki
1/2 główki zielonej masłowej sałaty drobno poszatkowanej
1/2 pęczka posiekanej natki pietruszki
1/2 pęczka posiekanego szczypiorku
Łyżka oliwy
100 ml jogurtu naturalnego
Surowe jajko

Warzywa na wywar:
Kawałek selera, marchewka, korzeń pietruszki, cebula, ząbek czosnku
2-3  ziarenka pieprzu, listek laurowy, sól

 Wykonanie:
Ugotowałam wywar z włoszczyzny i cebuli z dodatkiem ziarenek pieprzu, listka laurowego. Do drugiego garnka wrzuciłam na rozgrzaną oliwę ogórek, sałatę , natkę pietruszki, szczypiorek, dodałam 3 łyżki wody i dusiłam na wolnym ogniu do miękkości ogórka. Następnie dodałam czysty wywar z włoszczyzny, całość zagotowałam i zaprawiłam jogurtem roztrzepanym z jajkiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz