sobota, 20 października 2012

Pstrąg z pomarańczą

Zobaczyłam w sklepie dwa ładne pstrągi, w koszyku miałam pomarańcze i zapaliło się światełko, " na obiad będzie pstrąg z pomarańczą". Świetnie smakuje i wygląda bardzo wykwintnie.

Składniki na jedna porcję:
Pstrąg
Łyżka posiekanej natki pietruszki
Łyżka posiekanego szczypiorku
3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
Biały pieprz, sól
Łyżeczka oliwy
Plasterki pomarańczy

Wykonanie:
Pstrąga oczyściłam, osuszyłam, skropiłam  sokiem z cytryny, natarłam mielonym białym, a do wnętrza włożyłam masę zrobioną z pietruszki, szczypiorku, czosnku i dodatku przypraw. Następnie obłożyłam  pstrąga plasterkami pomarańczy i włożyłam do lodówki na ok. 2 godz., żeby wszystko się "przegryzło", czyli rybka musi przejść różnymi smakami. Po tym czasie zawinęłam pstrąga w folię aluminiową, skropiłam łyżeczką oliwy i włożyłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C na około pół godziny. Nie zamykam szczelnie folii, ponieważ pstrąg byłby wtedy ugotowany, a tak część pary może się swobodnie ulatniać się, dzięki czemu uzyskujemy delikatną chrupkość i lekką karmelizację pomarańczy.



SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz