piątek, 7 września 2012

Faszerowana cukinia


Doskonała letnia potrawa. Smaczna, zdrowa, a jeszcze na dodatek szybka i tania. Nic tylko faszerować i zapiekać.

Składniki: 
-oczywiście w roli głównej Młoda Cukinia

Farsz jest tak samo ważny jak Cukinia.

Składniki  farszu:
-czerwona papryka pokrojona w kostkę
-kawałek rozkruszonego sera, ja użyłam bryndzy, ale równie dobrze może być ser feta, mozzarella lub nasz zwykły biały ser
-zielenina czyli szczypiorek, natka pietruszki
-przyprawy: sól, pieprz, papryka mielona słodka lub ostra

Wykonanie:
-cukinię przekroić na pół, usunąć gniazda nasienne (z młodej cukinii można dodać do farszu)
-przygotować farsz; wymieszać wszystkie składniki
-włożyć farsz do wydrążonej cukinii
-piec ok. 15 min. w temp. 180 st. C

Gdy cukinia piecze się w piekarniku można wykorzystać ten czas na przygotowanie Sosu Jogurtowego, taka moja wersja tzatzików.
Składniki i wykonanie:
-jogurt naturalny 150 ml
-ogórek starty na dużych oczkach tarki jarzynowej
-1-2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
-sól, pieprz
-dodałam również drobno posiekany rozmaryn z mojego ogródka
-wszystkie składniki wymieszać

A na talerzu jeszcze Listek Mięty, a nawet trzy listki. Niech będzie na  bogato, kolorowo i pachnąco.



1 komentarz:

  1. idę eksperymentować, zawsze zapiekałam z mięsem, a od 2 miesięcy go nie jem, więc taka wersja będzie jak znalazł, i sosik pyszny, z tym, że warzywa dam jakie mam. :)

    OdpowiedzUsuń